EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

אוכמניות אצלי במטבח

בית

Casa

אחרי שקטפנו אוכמניות בטיולנו להרים ונשנשנו אותן בלי סוף החלטתי לבחון את כוחן במטבח. ריבה שתישאר איתנו לזמן מה ומאפינס שהתחסלו להם ברגע שיצאו מהתנור. בשני המתכונים השתמשתי באוכמניות טריות אך אפשר להשתמש גם בפרי קפוא, יש להפשיר אותו לפני השימוש ולסנן היטב את הנוזלים המיותרים.

 ריבת אוכמניות

מצרכים:
500 גרם אוכמניות
300 גרם סוכר
200 מ"ל מים
כמה טיפות לימון

אופן ההכנה:
ממיסים בסיר על אש נמוכה מים וסוכר, כשהסוכר מתחיל להסמיך מוסיפים את האוכמניות ומבשלים על אש נמוכה. מוסיפים כמה טיפות בודדות של מיץ לימון (לפי הטעם), מדי פעם מערבבים ומוציאים בעזרת כף את הקצף שמצטבר למעלה. הבישול לוקח למעלה משעה, כדי לבדוק אם הריבה מוכנה אני משתמשת בטיפ של סבתא רחל – מכניסים כף למקרר לכמה דקות, מוציאים אותה כשהיא קרה ומטפטפים עליה מהריבה – אם הריבה לא נוזלת – מוכן! סוגרים את האש ומעבירים לצנצנות שהורתחו ויובשו לחלוטין, ממלאים עד הסוף וסוגרים היטב את המכסים.

מאפינס אוכמניות ואגוזים

מצרכים:
400 גרם קמח
3 כפיות אבקת אפיה
200 גרם סוכר
2 ביצים
140 מ"ל חלב
140 מ"ל יוגורט
תמצית וניל
75 גרם חמאה רכה מאד
100 גרם אגוזים קצוצים גס
140 גרם אוכמניות

אופן ההכנה:
מערבבים קמח, אבקת אפיה וסוכר ביחד. בקערה נפרדת מערבבים ביצים, חלב, יוגורט, וניל וחמאה. מעבירים את תערובת הנוזלים לקערת היבשים ומערבבים קלות עד שהחומרים מתאחדים. מוסיפים את האכומניות ו- ¾ מכמות האגוזים, מערבבים בעדינות ומעבירים לתבנית שקעים מרופדת במנז'טים. מקשטים כל מאפין באגוזים שנשארו ומפזרים מעט סוכר חום. אופים בתנור שחומם מראש על 200 מעלות ל-20 דקות או עד שיוצא קיסם נקי.

  1. קרן

    היי
    אני עוקבת אחרי הבלוג באדיקות והכל נראה כל כך טעים !!
    יש לך במקרה רעיון לריבה מקליפות של פומלה ??
    תודה !!

      1. קרן

        היי תודה !!
        רק משהו אחד לא מובן לי : במה משתמשים ? בירוק או בלבן ?
        איזה חלק מהקליפה זורקים ?

COMMENTS