EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

המדריך המקוצר למילאנו

המלצות

עודכן: יולי 2018
בדרך כלל מי שמגיע אלינו לקוליקו ובכלל, לצפון איטליה ולאיזור האגמים עובר דרך שדה התעופה מלפנסה שנמצא כחצי שעה נסיעה מהעיר מילאנו. הרבה מאד מתלבטים האם כדאי להכניס ללו"ז גם יום בעיר הגדולה והתשובה היא חד משמעית – כן!

thumb_IMG_5621_1024

מילאנו היא בירת אופנה בינלאומית ומרכז תרבות ועיצוב עולמי, עמוסה בארכיטקטורה מרשימה, פארקים, אירועים, מוזיאונים, חנויות, מסעדות ועוד אין ספור נקודות עניין ואטרקציות למבקרים בה. בשנת 2015 אירחה העיר את התערוכה העולמית EXPO ולכבודה עברה שינוי ופריחה שהפכו אותה לעיר הרבה יותר מודרנית, ידידותית לתייר וכזאת שלא בטוח שתרצו לעזוב כל כך מהר.

אז מה עושים יום במילאנו? שמים נעליים נוחות ומתחילים ללכת.

את הבוקר אפשר להתחיל בפיאצה גאה אאולנטי Gae Aulenti על שם המעצבת והאדריכלית האיטלקיה. הכיכר גדולה ומודרנית ומוקפת בחנויות ובתי קפה. בחודשי הקיץ אל תפספסו את בריכת המזרקות שהילדים לא עומדים בפניה. מהפיאצה ניתן להשקיף על כל ההתפתחות האורבנית המרשימה שעברה העיר כמו צמד הביניינים "היער האנכי" Bosco Verticale של האדריכל האיטלקי סטפנו בוארי. הפרוייקט זכה בשנת 2015 לתואר המגדל הכי יפה וחדשני בעולם.

garibaldi

משם תמשיכו ברגל לאחד הרחובות הנחשקים בעיר – Corso Como אבל לפני כן, עצירה קטנה לקפה בחנות הבוטיק המעוצבת להפליא של מפעל השוקולד הותיק Zaini.
קחו לדרך – קופסאת עוגיות שוקלד מלוחות!
Via Carlo de Cristoforis, 5

במדרחוב של קורסו קומו תמצאו חנויות מעצבים, בתי קפה ומסעדות אבל החשוב והמשפיע ביותר הוא ללא ספק מתחם האמנות והאופנה המפורסם קורסו קומו 10 – בהחלט שווה הצצה פנימה.

corsocomo

המדררחוב מגיע עד לפיאצה גאריבאלדי Garibaldi, מצד שמאל  מסתתרת בתוך חצר פנימית של בניין אחת החנויות שלא תרצו לצאת ממנה לעולם. היא משתרעת על שטח עצום ואין ספור מפלסים שיורדים למרתפי הבניין. בחנות דברי עיצוב, טקסטיל, תאורה, ביגוד, ריהוט, כלי מטבח וכו' וכו'. עצירת חובה: High-Tech
Piazza XXV Aprile, 12

higtech

ממול החנות תמצאו את מקדש האוכל האיטקלי: Eataly. זהו קניון האוכל של כל חומרי הגלם ומוצרי המזון המשובחים ביותר של איטליה. במקום גם מסעדות שונות, בתי קפה, גלידריות והחוויה טעימה – טעימה. המבנה עצמו הוא בית התיאטרון זמרלדו לשעבר, שנבנה בסוף שנות השלושים ונסגר בשנת 2012 עם פתיחת החנות.
Piazza Venticinque Aprile, 10

בצד השני של הרחוב הושלמה לא מזמן הקמת הבניין החדש של קרן  Feltrinelli, מבנה אדירכלי מודרני של האדריכלים הידועים הרצוג ודה מרון. בקומת הקרקע חנות ספרים גדולה ובית קפה. חובבי אדריכלות – גשו לראות.

IMG_3553

ממשיכים לצהריים באיזור הדאומו –תוכלו להתקדם לשם מגאריבלדי ברגל או בתחבורה ציבורית. אם בחרתם ללכת ברגל תעשו הפסקה קצרה לקפה ועוגה בפטיסרי החדש והמוצלח Baunila.
Via Broletto, 26

baudina

הגעתם לדאומו, זאת סיבה מצויינת להכנס לפרינצ'י Princi – אחת המאפיות המפורסמות במילאנו, יש להם מספר סניפים בעיר אבל המוצלח ביותר הוא ללא ספק זה שנמצא לא הרחק מהדאומו. בצהריים מוגשות פוקאצות אלוהיות, מנות פסטה משובחות וגם מנות בשריות וסלטים. בנוסף יש להם מבחר לחמים, מאפים ועוגות שקשה לעמוד בפניהם. המלצה שלי, תגיעו רעבים.
Via Speronari 6

IMG_1542

עוד בדאומו:

מלבד הכנסייה, הגלריה (אל תשכחו להסתובב על השור עם העקב) ושלל חנויות מותגים ורשתות מובילות תמצאו גם את הכלבו הותיק והמפורסם La Rinascente, קומת המרתף היא קומת העיצוב בה תמצאו את השמות החמים בתעשייה והקומה האחרונה היא קומת המזון בה תמצאו פרודוקטים מייד אין איטלי מיוחדים וכמו כן מסעדות ובתי קפה ומרפסת גג המשקיפה על איזור הדאומו כולו. בין המרתף לגג יש 6 קומות של ביגוד, הנעלה, קוסמטיקה וכו׳. 

אם עדיין לא שבעתם ובא לכם לטעום פיצה מטוגנת בטעם סופגניה (טעים!!) תעמדו בתור למאפייה המפורסמת בעולם של לואיני, שנמצאת ברחוב קטן בצמוד לכלבו. 

ממשיכים. מהדאומו הייתי בוחרת באופציה אחת מן השתיים:

אפשרות ראשונה: להמשיך ברגל לרחוב הקניות Buenos Aires
על הדרך מומלץ לבקר באחת הפנינות של מילאנו- וילה נקי קמפיליו. הוילה נבנתה ע״י האדריכל Portaluppi בשנות השלושים עבור זוג עשירים מהעיר פאביה. הם ביקשו מהאדריכל שיבנה להם את הוילה הכי מודרנית והכי מרשימה שרק אפשר והתוצאה אכן מרהיבה. הכניסה לוילה בסיור מודרך שאורכו כשעה, במקום גם חנות מוזיאון ובית קפה צמוד לבריכה ולגינה הקסומה.  

IMG_1575
עצירות גסטרונומיות בבאונוס איירס:
בית הקפה/מאפיה הכי מדובר במילאנו PAVÈ
הסנדביץ הכי טעים שתמצאו בעיר – Paninoteca 
משולש פיצה עבה ועסיסי במוסד המילאנזי Spontini
ארוחת צהריים/ערב קלילה במסעדה Little Italy

אפשרות שניה: להמשיך ברגל לרחוב הקניות Torino
לא לפספס שם את חנות הפיצ'פקעס טייגר ואת מוג'י היאפנית (יש להם סניף גם בבאונוס איירס).

הרחוב ממשיך לפורטה טיצינזה Porta Ticinese, רחוב חנויות מעצבים שמגיע עד לאיזור התעלות – Navigli שבשעות הערב מתעורר לחיים עם ברים ומסעדות וחיי לילה סוערים.
בדרך תמצאו את סניף האקלרים הפריזאי של כריסטוף אדם, אל תהססו – תכנסו ותאכלו!

IMG_3626

בכל יום ראשון אחרון של החודש מתקיים בנביוליו שוק עתיקות ויד שניה גדול, עם עשרות דוכנים לאורך התעלות. אם אתם בעיר בדיוק בזמן, אל תפספסו.

naviglio

הגיע הערב – לכו כמו המילאנזים המקומיים לאפריטיבו!
כל בר בעיר מציע בשעות הערב במחיר מצחיק משקה  + בופה נשנושים עשיר All you can eat.
מעדיפים מסעדה טובה?  L'osteria Grand Hotel – צריך ללכת לאורך כל התעלה, לחצות כביש ראשי מאד, לפנות שמאלה לתוך חצר קצת מוזנחת, ואז, בדיוק שתחשבו שטעיתם בגדול תגלו מקום שהוא קסם אחד גדול. המקום נפתח לפני יותר ממאה שנה, מגרשי הכדורת עדיין שם והמקום נוטף היסטוריה. התפריט מילאנזי והמסעדה מתהדרת בקנטינת יינות מרשימה ביותר.

IMG_1617

 ועוד קצת המלצות:

אם בא לכם קצת קולטורה – 
לכו לראות את הטריאנלה מוזיאון העיצוב שנמצא בקצה של פארק סמפיונה היפה. מומלצת הליכה בפארק מפיאצה CORDUSIO וביקור בקאסטלו המרשים. ליד המוזיאון נמצאת תחנת הרכבת והמטרו CADORNA, מאחוריה תמצאו את אחת הגלידות הטובות בעיר – Chocolat
via Boccaccio 9

בצד השני של הפארק נמצא אקווריום קטן אך מקסים ביותר ששווה לבקר בו בייחוד אם אתם מסתובבים בעיר עם ילדים קטנים.
Viale G.Gadio 2

עוד לילדים: MUBA מוזיאון הילדים נמצא בתוך מבנה מרשים של כנסייה משנת 1696 ומוקף בגינה ירוקה ומזמינה במיוחד לפיקניק אורבני. במוזיאון עצמו תערוכות מתחלפות ופעיליות לילדים.
אם יצאתם משם רעבים – סניף של פיצה ספונטיני המפורסמת נמצא ממש במרחק הליכה משם.

IMG_0688 copy

East Market -שוק פשפשים בסגנון אנגלי, שבו כל אחד יכול למכור ולהציג את הסחורה שלו. האירוע מתקיים פעם בחודש בהאנגר גדול שנמצא באזור Lambrate. מלבד הדוכנים יש גם עגלות אוכל, שתיה ומוסיקה. כל הפרטים והתאריכים נמצאים באתר של השוק.

ולהמצלות האוכל שאסור לפספס בעיר – תצטיידו במדריך המסעדות המושלם של החבר׳ה מ GNAMBOX 

בילוי נעים!

***

רוצים המלצות לאגם קומו? מוזמנים להיכנס ולקרוא: חלק א׳ חלק ב׳ חלק ג׳

***

מחפשים מקום לישון על האגם? נשמח לארח אתכם!

להזמנות לחצו כאן!

COMMENTS