EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

עוגת תפוחים עם פירורים

מתכונים

Ricette

השבוע הוזמנו לארוחת ערב אצל אמא של לוצ'יו, היא הכינה לנו אוסובוקו ופולנטה הום מייד אמיתית שעורבבה שעות על האש. בגלל שהיא כבר טעמה הרבה מהמאפים שלי רציתי להפתיע עם עוגה חדשה, דפדוף קצר במחברת המתכונים המשפחתית הביא לי את הרעיון לעוגת תפוחים, המתכון המקורי של סבתא שלי עם שינויים קלים בדרך.

להכנת בצק פריך

2 כוסות קמח רגיל

¼ כוס סוכר

125 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1 כפית וניל

2-3 כפות מים קרים

קליפת לימון מגורדת

בקערה למעוך עם האצבעות חמאה וקמח עד לקבלת תערובת פירורים. להוסיף את הסוכר ולערבב. להוסיף וניל, מים, קליפות לימון ובסוף את החלמונים. ללוש עד לקבלת בצק אחיד ולהכניס למקרר לשעה.

להכנת המילוי

7 תפוחים ירוקים

½ כוס סוכר (לבן או חום)

צימוקים ואגוזים (אפשר גם בלי)

לקלף את התפוחים ולגרד אותם בפומפיה, לבשל על אש נמוכה עד שכל הנוזלים מתאדים.

לקרר ולהוסיף לתפוחים סוכר, כפית קינמון (או יותר), צימוקים ואגוזים.

להכנת הפירורים

70 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

¼ כוס סוכר

¾ כוס קמח

לערבב במיקסר עם להב גיטרה ( אפשר גם ביד)  עד לקבלת פירורים בגדלים שונים

הרכבת העוגה

מרדדים את הבצק הפריך ומניחים בתבנית פאי עגולה משומנת ומורחים באופן שווה מעל הבצק את מילוי התפוחים. מפזרים מעל המילוי את הפירורים ומכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות. זמן אפיה משתנה מתנור לתנור, בין 30 – 40 דקות.  אני אפיתי 40 דקות עד שהפירורים קיבלו קצת צבע (לא לחכות שהם ישחימו).

  1. בוב

    פולנטה זה ללא קמח, נכון? יש מצב למתכון פשוט שיצליח גם למי שאינו 'אמא של'?

  2. Sharon
    Sharon Gur

    פולנטה עשויה מקמח תירס. המתכון פשוט – מרתיחים מים עם מלח בסיר ולאט לאט מוסיפים את הפולנטה תוך כדי ערבוב עם כף עץ כדי שלא יווצרו גושים. ממשיכים לערבב ולערבב ולערבב ולערבב, אם נראה שזה מתייבש להוסיף עוד קצת מים רותחים. אחרי 40 דקות של ערבוב הפולנטה מוכנה- אך ככל שמערבבים יותר היא יותר טובה. במטבחים שאני ראיתי באיטליה יש כף חשמלית שמתחברת לסיר ומערבבת לבד.. אופציה נוספת היא לבשל בסיר לחץ. קודם להרתיח את המים, להוסיף את הפולנטה לאט לאט, שהפולנטה כולה בפנים מעורבבת היטב ללא גושים לסגור היטב את המכסה ולבשל 20 דקות. אפשר לשדרג בסוף הבישול עם חמאה וגבינה (מהסוג הצהוב) http://www.buttalapasta.it/wp-galleryo/paiolo-automatico/_4minipaiolo-eletrico-rame.png

COMMENTS