EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

פשטידת חצילים של סבתא רחל

מאפים ובצקים

Panetteria

כבר מזמן השלמתי עם העובדה שאני לא אצליח לחקות את המאכלים של סבתא שלי. מתכוני הבערך שלה לא ממש עוזרים לי להגיע לתוצאה המושלמת. אני בטוחה שהמילה "בערך" מוכרת לרבים מאיתנו, "בערך כוס מים" "תשימי רסק – בערך חצי קופסא". לפני כמה שנים אמא שלי ניסתה לשים לזה סוף, היא הכריחה את סבתא שלי למדוד את הבערך בכפיות, כפות וכוסות, התוצאה היתה ספר מתכונים עם כמויות מדויקות. בערך. כשאני מספרת לסבתא רחל שניסיתי מתכון אבל עדיין לא יצא לי כמו שלה אז היא מגלה לי שהיא שמה יותר ביצים או לפעמים אפילו שמנת ואחר כך מתפלאים שיוצא לה יותר טעים.. חיברתי את המתכון בספר לעצות הבערך שקיבלתי בטלפון והגעתי לטעם ולריח, בערך, של פשטידת החצילים של סבתא רחל.

זמן הכנה: לא מתכון לרגע האחרון כלים ללכלך: לא חסר

בצק

½ כוס שמן

½ חבילת מרגרינה/חמאה

½ כוס מים

2 כפות חומץ

להמיס את כל החומרים בסיר על להבה נמוכה (לא להרתיח). להסיר מהאש ולהוסיף 3 כוסות קמח. לבחוש עד לקבלת בצק נעים ומעט שומני. לרדד את הבצק ולחלק לשני חלקים שווים. חלק אחד לפרוס על תבנית עגולה משומנת. להוסיף את המילוי ומעליו להניח את החצי השני של הבצק. לחורר את הבצק עם מזלג ולאפות בחום בינוני עד הזהבה.

מילוי

לקלות על האש שני חצילים בגודל בינוני. לקלף ולמעוך את החצילים.

מילוי בשרי:  לטגן בצל קצוץ, להוסיף 250 גרם בשר טחון, מלח ופלפל לפי הטעם. משחימים מעט את הבשר ומוסיפים את החציל המעוך לטיגון קצר. מסירים מהאש ומוסיפים 3 ביצים. מקררים מעט וממלאים את הבצק.

מילוי חלבי:  להוסיף לחציל המעוך 1 חבילת גבינה "טוב טעם" , ½ חבילה גבינה בולגרית, ½ חצי חבילה גבינה לבנה רכה, 3 ביצים, מלח ופלפל לפי הטעם.

בתאבון!

COMMENTS