EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

יום טיול בסנט מוריץ

המלצות

הגבול השוויצרי נמצא במרחק של פחות משעה נסיעה מקוליקו ופעמים רבות האורחים שלנו מנצלים את הקרבה לביקור חטוף בנופים המרהיבים של שוויץ השכנה. בפוסט ההמלצות (חלק א') פירסמתי רעיונות ליום טיול מהעיירה מקיאבנה שנמצאת לפני הגבול ועד לסוליו, העיירה הציורית שנמצאת ממש מעבר לגבול. החלק הזה מתמקד בדרך המובילה לסנט מוריץ הנמצאת בעמק אנגדין.
*אל תתנו למזג אוויר להשפיע עליכם, העמק יפיפה בכל ימות השנה.

DSC_0095

DSC_0179

יום טיול בשוויץ – מהגבול ועד לסנט מוריץ

הנסיעה מהגבול ועד לסנט מוריץ אורכת כ 45 דקות ועוברת דרך מעבר ההרים המפורסם מלויה (Maloja). בסיום המעבר מגיעים לעמק אנגדין שנחשב לאחד האזורים היפים בשוויץ. הדרך המפותלת עוברת דרך אמגים, הרים מושלגים ונופים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם.
עוד לפני שמגיעים לסנט מוריץ:
אפשר לעצור בעיירה Sils Maria, להחנות בחניון המרכזי ומשם לצאת לטיול רגלי בעמק פקס (Val Fex). כמה צעדים לתוך העמק ומיד תרגישו שאתם צועדים בתוך גלויה. מסלול ההליכה קל ומתאים לכל המשפחה. ישנה גם אפשרות לבקר בעמק עם מרכבה הרתומה לסוסים.
רעבים? כנסו לבית הקפה גרונד  (Grond) לארוחה קלילה.

IMG_1857

DSC_0116

אפשרות נוספת לעצור ב Surlej להחנות את הרכב בחניון של אתר ה – Corvatsch ומשם לעלות ברכבל עד לגובה 3.303 מטר לתפצית מרהיבה על האגמים ופסגות ההרים. בחורף זהו אתר סקי הומה ובחודשי הקיץ פעיל עבור רוכבי אופניים, מטפסי הרים, ומטיילים.
זה גם המקום לעשות עצירה קטנה לקפה ומאפה בבייקרי המקסים של בית המלון Nira Alpina הנמצא ממש מעל החניון.

הגעתם לסנט מוריץ!
העיירה אמנם מפורסמת בזכות אתרי הסקי וענפי ספורט החורף אך במקור גילו אותה האנגלים שהפכו אותה ב- 1800 לעיירת תיירות קיץ. מומלץ להחנות את הרכב בחניון הפנורמי Serletta. מצד שמאל למעליות יש יציאה לגשר המוביל לנקודת תצפית על האגם (אל תשכחו להציץ במשקפת). מצד ימין מדרגות נעות ארוכות ומרשימות במיוחד שמובילות עד למרכז העיר העתיקה. הקירות בדרך למעלה הם בעצם גלריה לאמנות בה מוצגות תערוכות מתחלפות. בעיירה עצמה תוכלו לשטוף את העיניים בחלונות הראווה של חנויות בוטיק ומותגי יוקרה, להתמוגג על שוקולד טעים בחנות המקסימה של Läderach, לשתות קפה עם נוף לאגם בקונדיטוריה/מאפיה/מסעדה העתיקה הנסלמן (נפתחה ב 1894!). לאכול צהריים או אפריטיב או רק להציץ במקרר הקינוחים של Hauser. ללכת לראות את המגדל העקום של הכנסיה הישנה של העיירה (הידעתם שהוא יותר עקום מהמגדל בפיזה??) או לבקר במוזיאון סגנטיני ע״ש הצייר השוויצרי הנודע.
אוהבים סופרים? (ברור!) תיכנסו ל Coop הגדול של סנט מוריץ, משתרע על שתי קומות והוא כיף אחד גדול.

IMG_3187

IMG_6170

רוצים להיכנס לגלויה? טיול רגלי קליל של כחצי שעה יוביל אתכם מהחניון עד לאגם סטאץ (Lej da staz) הסמוך. אחרי הליכה קלילה יתגלה לכם אגם קסום ממש כמו באגדות ובימי הקיץ החמים אפשר אפילו להתרחץ. מומלץ!

IMG_5992

הילדים רוצים להוציא אנרגיות? קחו אותם לגן השעשועים שנמצא מאחורי בניין הבריכה המרשים. הוא שופץ לאחרונה והוא שופע במתקנים, טרמפולינות, נדנדות מיוחדות, מגלשות ענק וגם כאלו שמתחילות בתוך היער, ארגזי חול ועוד ועוד, מתאים לכל הגילאים!

IMG_7255

עוד בסביבה:
כחמש דקות נסיעה מסנט מוריץ נמצא האתר מוטאס מורל (Muottas Muragl) – ריפוג'יו מפואר כמו שרק השוויצרים מסוגלים הנמצא בפסגת הר בגובה 2456 מטר.
העליה מתבצעת באמצעות רכבת שיוצאת פעמיים בשעה. בפסגה יש מלון בוטיק, מסעדה מצויינת, בית קפה עם תצפית מדהימה על העמק, גן שעשועים ומסלולי הליכה.
בחודשים המושלגים ניתן לרדת עד לתחתית ההר במסלול המיועד למזחלות עץ.

DSC_8396

IMG_4621
עד כאן המלצות ליום טיול בתוך הנופים הדרמטיים ועוצרי הנשימה של עמק אנגדין המופלא.
ואם יצא לכם לראות את ההשתקפויות באגמים לאורך הדרך תדעו שמכאן מגיע הלוגו הגאוני של סנט מוריץ:

logo

 

 

טיול מהנה!

  1. מיכל ארוך

    תודה על מסלולים מדהימים והמלצות מעולות
    כל המלצה בול
    נמצאים עכשיו באזור ונהנים כל יום ממסלול חדש
    תודה רבה 🙏🙏🙏

COMMENTS