EVERYDAY

PASTA

ישראלית על האגם

אגם קומו - המלצות חלק ג׳

המלצות

פרק שלישי בסדרת ההמלצות מוקדש למסלולי הליכה בטבע, בעמקים ובהרים שסובבים את האגם וגם, איזה חוף לא תרצו לפספס וכמובן, איפה כדאי לאכול!

ואל די מלו | Val di mello:

עמק קסום ומיוחד בכל עונות השנה שנמצא כשעה נסיעה מקוליקו. בשנת 2009 הוכרז כשמורת טבע מוגנת, ומאז העמק נחשב לשמורה הגדולה ביותר בחבל לומברדיה. במקום מסלולי הליכה קלים, אגמים שמתאימים לרחצה בקיץ, השתקפויות וטבע עוצרי נשימה, מתאים מאד גם למשפחות עם ילדים. לחובבי טיפוס קירות, זהו המקום המושלם עם יותר  מעשרים קירות גרניט לטיפוס. לאורך המסלול יש מספר מסעדות וקיוסקים אבל הכי מומלץ להצטייד מראש ולהנות מפיקניק בטבע. הגעה עם הרכב עד לעיירה San Martino, משם ניתן להתקדם רגלית (2ק״מ) או להנות משירותי ההסעה שפועלים במשך כל היום.

IMG_0854

מנזר פיונה ועד לחופי הרחצה של אגמון פיונה:

בחצי האי אולג׳סקה (Olgiasca) נמצא המנזר של פיונה (Abbazia di Piona), מבנה אדריכלי מהתקופה הרומנסקית מהמאה ה-11. מעבר להתרשמות מהמבנה עצמו, תוכלו להשקיף משם על החוף המערבי ולנהות מהשלווה והשקט בדיוק כמו הנזירים, שעד היום מאכלסים את המקום. ניתן להגיע ברכב או במעבורת שיוצאת מקוליקו ומעיירות נוספות על האגם. מהמנזר יוצא מסלול הליכה מעגלי מסביב לחצי האי, אורך המסלול כ- 4 ק״מ (מסומן אדום לבן מס׳ 7) והוא עובר דרך נקודות תצפית מרהיבות של האגם וגם בעיירה אולג׳סקה עצמה. למגיעים מקוליקו בסירה, ניתן להתחבר למסלול 7a שמגיע עד לחוף הרחצה באגמון פיונה – ומשם החזרה ברגל למרכז קוליקו קצרה (כרבע שעה רגלית).

IMG_0576IMG_0676 copy*הדרך חזרה לקוליקו מחוף פיונה*

החוף הקסום, סאן פדלינו:

נצלו יום שמש יפה להפלגה מקוליקו לאגם מזולה (Mezzola) ולעצירה בחוף הרחצה עוצר הנשימה  – סאן פדלינו (San Fedelino). מהפיאצה של קוליקו תוכלו להשכיר סירות חשמליות שלא דרוש עבורן רישיון. משך ההפלגה מהנמל בקוליקו לחוף הוא כשעה וחצי. ניתן להגיע גם עם רכב לאזור ולצעוד רגלית לחוף אבל לא הייתי מציעה לוותר על אחת החוויות היותר יפות שיש לאגם להציע.

IMG_0194

IMG_0586 copy

עמק ג׳רולה, אגם קולינו:

העלייה לעמק ג׳רולה (Valgerola) מתחילה בעיירה מורבניו (Morbegno), רגע לפני תחילת הסיבובים במעלה ההר תוכלו לעצור בבית קפה/מאפיה מהותיקים של מורבניו דולצ׳ה פורנו (Dolce Forno). עם האוטו ניתן להגיע עד לריפוג׳יו בר ביאנקו (Bar Bianco) שנמצא בגובה 1506 מ׳. במקום מסעדה עם מטבח מקומי, בר-קפה, מתקנים לילדים ונקודת יציאה למספר מסלולי טיול. אחד המומלצים הוא אגם קולינו (Culino) שנמצא בגובה 1959 מ׳. משך המסלול מהחניה עד האגם כשעתיים. מהאגם ניתן להמשיך בטיפוס עד לפסגת הר הרוזטה (Monte Rosetta) שנמצא בגובה 2147 מ׳ (עוד כשעה וחצי). באוגוסט תמצאו לאורך כל הדרך שיחי אוכמניות ואם בחרתם ביום טוב תפגשו גם את רועי הצאן שמכינים בבקתות האבן שפזורות לאורך הדרך גבינות מקומיות.

IMG_0794

DSC_0213

DSC_0263

ואי אפשר לסיים בלי קצת אוכל, בחודשי הקיץ מתקיימים פסטיבלי אוכל ופלוקלור מקומי. בראזורה (Rasura) מתקיים פסטיבל האוכמניות (Sagra del mirtillo) בו מוגשת ארוחה שלמה מתפריט על בסיס אוכמניות שנקטפו באיזור. בספטמבר מתקיים במורבניו ובואל ג׳רולה פסטיבל הביטו (Sagra del Bitto) – הגבינה המזוהה ביותר עם עמק וולטלינה. ובאוקטובר פסטיבל יין (Morbegno in cantina) בעיירה מורבניו והכפרים בסביבתה, אליו מגיעים למעלה מעשרים אלף משתתפים בשנה.

עוד בהרים – ריפוג'יו דאלקו Rifugio Alpino Dalco שנמצא בגדה המערבית של האגם ומשקיף עליו מגובה 1000 מ'. המקום מציע גם חדרי אירוח וגם מסעדה עם מטבח מקומי בה לא תמצאו תפריט. הקונספט מיוחד, כל הסועדים במסעדה מוזמנים להגיע באותה השעה ומתחילים את הארוחה יחד. במקום מוגשות מנות ראשונות, פסטות, עיקריות, גבינות וקינוחים כאשר המחיר לסועד קבוע. מספר טלפון להזמנות תמצאו אצלהם באתר.

montemezzo

ועוד הצעה אחת ודי – מדי שנה בחודשי הקיץ פייטרו ואני מארחים לארוחות אינטימיות על טהרת המטבח המקומי של עמק וולטלינה בבקתה המשפחתית שלנו בהרים. אם אתם מעוניינים להיפגש איתנו ליום חוויתי וקולינרי במיוחד אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.

Baita rasura

 אגם קומו -המלצות חלק א׳ - המלצות חלק ב׳

המדריך המקוצר למילאנו

מחפשים מקום לישון? נשמח לארח אתכם!

להזמנות לחצו כאן!

  1. משפחת גיל-עם

    שךום,

    ראשית רוצה להודות על הבלוג הנפלא שנחבא לו באינטרנט עד היום שנמצא על ידי 🙂

    עזר לי רבות לתכנן את הטיול הקרוב ביולי לצפון איטליה

    אני מחפש באזור קומו/גארדה/בלזאנו/דולומיטים (אזורי השהייה ההעיקריים שלנו כפי שמתוכנן כעת) מקום בו נוכל לחוות עם 3 ילדים סדנת הכנת פסטות/ניוקי'אוכל איטלקי

    אודה להכוונה ממקומיים מביני דבר

    חג פסח שמייח

    עודד

  2. נעמה שחטר

    בדיוק יוצאים מVal do meli המלצה מהממממתת היה מושלם. תודה 🙏🏼

COMMENTS